Påskafton..

Påskafton är väl kanske en dag jag inte kommer att glömma. Både gott och ont. Jag och Emma tog en promenad på förmiddagen. Arne satte på grillen så fick årets första grillade mat. Smakade mycket bra. Jag och pappa lämnade Habo vid 16:30. När jag kom hem gav jag bara lotus mat. Sen satte jag mig i bilen och åkte mot Vingåker. Där jag va bjuden hem till Hannas föräldrar på lite festligheter.

Men resan dit blev icke så lyckad. Precis när jag ska lämna baggetorp får jag en stark röd lampa lysandes i ögonen. SKIT!! polisen, hur fort körde jag? Höll på att fixa med musiken. Noll koll på hastigheten.

"Godkväll, körkort och hastighetskontroll. Har du en aning om hur fort du körde?"
-nej?
"Då kan jag meddela att det är 50km/h genom baggetorp och du körde 74km/h 24km för fort."
(Han tog mitt körkort och gick iväg)
-jaha, kul.. Då blev jag av med körkortet. Det va min ända tanke..
Men när han kom tillbaka fick jag en bot på 3200kr (får alla fall behålla körkortet) phuuu.. Både lättnad och frustration. Såååå klantigt!!! Vet ju att polisen brukar stå där., grrr..

Men jag fick alla fall en galet rolig kväll tillsammans med Hanna och hennes familj. + två kompisar till Kristofer.
En kväll att minnas..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0