Kloka ord...

Ibland får man sig lite tankeställare. Sånt gillar jag ;)
En skön välbehövlig hemma helg framför tv:n med Lotus på magen. Mysigt, Man bara är... Fastna framför nån konstig såpa där en dam säger. "Jag vill leva, inte Bara existera" så sant.. Ibland behöver man stanna upp för att sen inse HALLÅ, man går dag ut och dag in. Man bara nöjer sig med tillvaron. Det är bekvämt.. Man bara existerar och glömmer bort att "leva livet". Ta till vara på dagarna.. Den här helgen har jag typ sovit bort. Dock välbehövligt. Gick upp kl 13 på lördagen och kl 12 idag. Men det va skönt. Det behövdes. ;)

Man vill så mycke, men man ser bara hinder till att göra allt.. VARFÖR? Man fastnar för mycke i det bekväma. En vis vän frågade en dag "du kommer fram till en stor mur, jätte lång, jätte hög.. Vad gör du!?" mitt svar = jag vänder väl och hittar nån annan väg..?
Kan säga att det va fel svar. Pucko.. Du ska självklart ta dig över muren. En mur ska inte hindra dig, du ska finna ett sätt att ta dig över.. Kämpa.. Så dumt, varför tänkte jag inte så? Självklart ska man kämpa sig över, finna ett sett. Varför nöja sig med att vända om? Bekvämt? Förmodligen men inte rätt!
Man ska inte höja sig med att bara "finnas" fortsätt leva!!

Jag vill leva, inte Bara existera!


Kommentarer
Postat av: Mallan

<3<3

Svar: <3<3 kram på dig <3<3
missthure.blogg.se

2012-11-12 @ 06:11:13
Postat av: HannaLu

Så otroligt kloka ord, dom ska jag ta med mig!! :)

Svar: Jag fick några kloka ord från dig i usa också.Det va nått liknande ;) Men så sant. fick till några kloka rader där. Dom får man absolut ta med sig :) Kram på dig
missthure.blogg.se

2012-11-12 @ 15:19:06
Postat av: Sara

Men hoppsan, tänk att man får lära sig och läsa sådan inspirerande text från lillesyster min! ; )
Bra skrivet!!!
Ska gå in och läsa det igen och igen när jag känner att allt, speciellt jobbiten känns skit! : )
Kram Norpan!

Svar: tack kära du, känner att jag fick till de bra ;)Jag behöver nog själv läsa de då och då.. ;) Älskar dig! kram <3
missthure.blogg.se

2012-11-13 @ 14:57:10
Postat av: Cecilia

Åh jag är den vise vännen! :) Lyckost mig som har dig!

Svar: Jaaa, du är min vise vän! Jag är lyckosam som har dig. kraaam <3
missthure.blogg.se

2012-11-14 @ 11:34:19
Postat av: Svintoflicikan

Å så bra skrivet !!!!! Behövde jag Me läsa. Å jag hade nog hoppats nån annan skulle kastat över mej över muren eller så hade jSg sparkat å gormat över den. Kraam svinto

Svar: hehe, alltid skönt att få lite extra hjälp när man behöver det som mest ;) Kram på dig
missthure.blogg.se

2012-11-15 @ 08:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0