Sockerberoende AB

Idag är jag riktigt skakis!
Första dagen utan några sötsaker..

Har bestämt mig för att inte äta nått godis, fikabröd, läsk eller skräpmat.
Försöka nu en månad till att börja med.

Nä man inser att man äter mer godis än mat och är helt skakig när jag inte får nått godis.
Ja, då börjar de bli illa..
Så nu har jag avgiftning på socker ;)

Tanken är att jag nu ska äta sunt och träna flitigt.
Men träningen sket sig nu första dagen då jag fått fint ont i halsen.
Men de går nog över snart =)

Har en fin utmaning framför mig.
Som idag, att åka till willys och gå ut där ifrån med endast
 bröd, Mjölk och GRÖNSAKER
Har nog aldrig hämt förut.
Inte ha nån godisbit i korgen, inte nån cola, inte några chips eller ostbågar..
Inte ens en bulle!! Känner mig duktig!
Stolt över mig själv att jag lyckades motstå alla smaskiga godisbitar
som bara skrek efter mig och bara ville lägga sig i min mage!! :p

Men jag åkte hem och ställde mig och laga mat i stället!
DUKTIG :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0