När det tar slut...

När livet helt plötsligt tar en vändning. När allt förändras över en natt. 

För att göra en lång historia väldigt kort..

För lite mer än en månad sen fick jag höra att min pojkvän kände av allergi mot min hund. Så klart jobbigt att höra, och man kan ju så klart inte rå för om man är allergisk. 

Men ikväll kröp lite mer av sanningen fram. 
Ett liv med hund är inte riktigt nått han ville ha. Även om han skulle kunna få bukt på allergin så kvarstår ändå problemet med att jag har hund. Och att han inte tycker om hund. Där med får vi ju såklart ett stort problem.

Jag har hund, kommer alltid vilja ha hund. Det är inte bara min familjemedlem. Det är också ett intresse jag har. Jag skulle inte känna mig hel utan djur. Det är en del av mig.

Så idag har vi gjort ett gemensamt men väldigt tungt beslut att gå skilda vägar. 

Självklart känns detta sjukt jobbigt. Jag vill ju så klart inte behöva välja mellan min hund och min pojkvän, han jag trodde jag skulle leva med resten av mitt liv. 

Men ibland kommer man till ett vägskäl och en insikt att det inte längre fungerar. Han kommer så klart alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Men nu endast som vän.

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0