Mitt lilla hjärta.

Strax innan kl 18. Skulle jag bege mig mot stallet för en ridtur. Blir inte alltid som man tänkt sig.

Ska gå och stänga ytterdörren på baksidan där jag möts av Skilla på trappen. Pipande och jamandes. Klappa lite på henne och märker ganska snabbt att allt står inte rätt till. Lyfter upp henne i hamnen och vänster framben börjar bli svullen. Sätter ner henne på golvet inne och hon haltar iväg. Vägrar stödja på tassen.

(null)


Ringer på en gång till djursjukhuset i Kumla. Och förklarar läget där jag misstänker att hon blivit ormbiten. Va så likt när Larry blev biten. För va 1,5månad sen

Sagt och gjort, det va bara och ta av sig ridkläderna och kasta sig i bilen mot Kumla. 

Va på plats 19:30,
Tog massor av prover, lyssna på hjärtat. Sen fick hon smärtstillande och dropp. 3,5h satt vi där innan vi fick åka hem. 6243kr fattigare.

Men va gör man inte för sina älskade djur.

Hon va så duktig. Hon sa inte ett ljud när vi va där inne. I över 3h låg hon i min famn. Dom fick klämma och känna på henne och hon gjorde inte nån ting. Världens snällaste katt. 

Svullnaden är något bättre idag, men hon haltar runt lite. Håller sig undan. 

Inte lätt att nu hålla henne inne i 2veckor. Ska på återbesök då för att ta nya prover. Tills dessfick hon inte gå ut. Ifall det skulle visa nått tokigt.

Fina Skilla <3

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0