Söndag...

Det va ju en bra start på en kylig morgon.
Åkte ut till bästa syster för en promenad i skogen där jag fick pulsa runt i snön. Solen sken som aldrig förr men burr så kallt. "Bara" -10grader. 

Sara red, tog en runda på ca 9 km. Svetten lacka men Sara såg väldigt frusen ut. Väl på hemma på gårdsplanen ska jag lyfta upp hunden i bilen så hör jag Sara ropa "Hanna ta hästen" jag tittar upp och där står goldie helt själv. Fatta ingen ting. Går mot hästen och ser att Sara ligger på marken.

-vad gör du, Halka du?
Får bara ett mummel tillbaka, tårögd och groggy.
-men vad hände? Ramla du av?
-Hon sparka..
-Va? Sparka hon?
-Nej, hon hoppa..
-Va? Hoppa hon?
-jag vet inte? Hon blev rädd för nått och kasta sig runt så jag åkte av..

Väldigt osammanhängande. Fick tillslut fram att hon slog i huvudet, (vilket jag förstod då hon va väldigt groggy och inte riktigt kunde förklara vad som egentligen hände) kunde inte ställa sig upp utan hjälp. Ont i svanskotan och öm i ryggslutet. 

Så typiskt att det hände när ridturen va slut och hon bara skulle vända runt och sen hoppa av hästen. Det visade sig när jag gick förbi på samma ställe att hon blev rädd för en kabel som ligger på marken som går till fårens vatten tunna. Hon har gått förbi där flera ggr. Men nu är den tydligen jätte farlig. 

Ville inte lämna henne själv hemma så hon fick följa med till lillebror så fick vi lite syskon mys. (Så kunde jag ha lite koll på henne) 

Bra start, sämre på mitten men avslutades på topp.

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0