Stiliga ekipage...

Tema vecka på ridskolan. I tisdags va jag och blev inspirerad när det va hoppning och igår (torsdag) blev jag ännu mer inspirerad av kvällens dressyr pass. Sånna duktiga ridlärare. Jag vill också va så där duktig. 

Va har jag lärt mig då? Massor av fina ord inom hästvärlden. När jag börja så sa jag "man trycker lite här och drar lite där" 

Men nu har jag lärt mig massor av fina ord. 

Halvhalt, ställande, reglerande, drivande, sidförande, böjande, Förhållning, eftergift, ledande, och vikthjälp (sitsen) och så finns det fler fina ord, men dom kommer jag inte ihåg.

Nu ska man bara få ihop teori och praktik. Jag gillar den här sporten. Man mår liksom bra i både kropp och knopp. Lisa för själen. 

Absolut har jag stor respekt för dessa maffiga djur. Men är ändå en speciell känsla att sätta sig upp i sadeln och bli ett med dessa kraftpaket. 

Så roligt att sitta och titta på två av mina ridlärare. Kristin som jag börja rida för och Maria som jag nu rider för. Två superduktiga ryttare. 

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0