Charmiga barn.

Jag brukar oftast ha Bonzo lös på tomten. Men igår av nån anledning kopplade jag honom på en gång när jag kom hem. Daniel va här och stod och vänta. Han skulle hjälpa mig köra några lass till tippen med skräp och ris. 


Jag parkera bilen, går runt huset till baksidan där Daniel stod och vänta med kärran. När jag runda huset står två barn på tomten med en liten hund.

Va väl tur jag hade koppel på Bonzo.
Barnen blev jätte rädda när dom såg att jag kom med en hund och sprang genast ner på vägen.

Jag gav Bonzo till Daniel och fråga barnen om dom ville nått?

"Vi säljer pälplattor"
Hmm?? Okej, jag börja gräva i fickorna efter en slant. 

-va kostar dom då?
-vi vet inte?
-Nähe? Jag vet inte om jag har några pengar på mig?
-Det gör inget, man kan få en gratis.
-Ni kom väl inte hit för att ge bort dom?
-Nej, det gjorde vi ju inte.

Jag hitta 20kr 
"Blir det här bra?"

Barnen bara lyste upp, "åh tack så jätte mycket."

Blev en liten stjärna. Måste väl sponsra grannarnas barn lite när dom kommer.

Visade sig att ena ungen bor i mitt barndomshem. Dom hade fått låna grannens hund. Så söta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0