Livet med hus och trädgård.

Ibland måste man få skryta lite och känna sig extra duktig. Jag vill ha fint runt om kring mig. Även om mitt hem just nu ser ut som ett bombnedslag. Men har prioritera trädgården nu när det vart fint väder. Städa inomhus får jag göra en regnig dag istället. 

Jag har en blomlist på framsidan som jag inte orka göra nått med förra året. Det fick jag sota för i år. Då gräs, tistlar, och vildvuxna blommor tagit över hela rabatten. Så kände att det va dax att ta tag i det hela. Viste dock inte vart jag skulle börja. Grannen kom förbi och fråga vad jag höll på med.

-Jag tänkte jag skulle gräva upp allt och sen lägga på ny jord

Han bara titta på mig skaka på huvudet och sa att han blev trött bara av att se eländet. 

"Mina rabatter får växa igen. Så tar jag gräsklipparen och klipper ner skiten"

Kan ju va en idé. Men jag vill ju ha lite blommor och fint. Så att ta fram gräsklipparen va ju iuf lockande. 
Men, efter några timmars slit är jag riktigt nöjd. Hoppas blommorna överlever som jag planterat om. Sen är det dax att införskaffa lite mer blommor som ska planteras :)

Observera skottkärran. 3 fulla kärror har jag grävt bort.





Kommentarer
Postat av: Syster!

Ja av mig får du både en kram och klapp på axeln! Vad duktig du är och så fint det blir! ❤️

Svar: Tack kära du ❤️
missthure.blogg.se

2016-05-05 @ 21:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0