Lotus!!

Den här veckan har vart tuff, en orolig matte.. Förra helgen la jag märke till att lotus sluta äta, han va väldigt moloken. Blev bara svagare. Så i måndags ringde jag veterinären och fick komma in med honom.

Han hade feber när han kom in. 
Dom tog blodprov, satte kanyl och röntgade honom. Röntgen visade att hans tarmar bara låg på en sida. Veterinären bestämde då för att behålla honom under dagen. Ge honom dropp och ge kontrastvätska, för att sen göra en ny röntgen för att se så tarmarna fungerar som dom ska. Så fick lämna min kisse vilket gjorde ont i hjärtat. Min kisse är ju en enmanskatt, han tycker ju bara om mig. Och lämna honom där kändes som ett svek mot honom. Stackars kissen. Men va ju för hans bästa. Fick sen komma tillbaka klockan 16:00.

Väl tillbaka fick jag komma in i röntgenundersöknings rummet. Där hon visa mig bilderna. Det dom kunde se va en viss ansamling på tjocktarmen. Och nått mer som jag inte fatta va det var?? Men hon va fortfarande bekymrad över att tarmarna låg på en sida. Och misstänkte då att det kunde va en tumör som tröck på den andra sidan. Att det va därför tarmarna flyttat på sig. Att höra det blev man ju sjukt orolig. Min bebis. 

Jag fick komma tillbaka på tisdagsmorgonen igen där dom bestämde sig för att öppna upp honom och titta hur det ser ut inne i kroppen. Så va bara åka in till 8:00 och hämta kl 16. Det som va skönt att höra va att det inte va nån tumör, dom kunde se en viss fettansamling, viss förstoring på tjocktarmen och nån förstoring på nån körtel, prov har som sagt tagits och väntar fortfarande på provsvar. 

Nu fick jag order om att åka hem och tvångsmata honom så han får i sig näring. Tror inte nån där va så sugen på det då jag tror att ganska många va lite smått rädd för honom. Han låter ju rätt mycke min kisse. Han är mer som en hund. Morrar bara han ser veterinärerna. Räcker med att dom bara går förbi hans bur så morrar han åt dom.

Jag fick ringa på onsdagsmorgonen och berätta hur allt gått och hur han mår. Att tvångsmata sin kisse med två sprutor va ju inte det lättaste, en spruta med mat och en med vatten. Fick sen i honom lite godis, lite kulor med mat. Men inte mycke. Tvångsmatning em, kväll och morgon. De va beskedet jag kunde ge dom. Men hans status va dock inte piggare. Så jag fick åka in med honom igen på onsdagsmorgonen så fick han mer dropp och veterinärerna fick äran att tvångsmata. 

Så 3 dagars veterinär besök. Sen har vi haft telefon kontakt torsdag och idag fredag. Provsvaren har inte kommit än. Så hoppas på svar på måndag. 

På onsdagen fick jag äran att betala kalaset. När jag går fram till kassan och hon säger att det kosta 14000kr kan jag lätt säga att jag blev smått kallsvettig. Fram med telefonen "måste nog föra över mer pengar." Till att hon sen säger att mitt försäkringsbolag betala ut lite mer än 11000. Jisses, sånna dagar man är glad att man har sina djur försäkrade. 

En familjemedlem, min bebis, mitt hjärta blöder av att se honom må dåligt. Min lilla älskling. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0