Alva och pussel.

Äntligen fick Alva rida pussel. Som hon har längtat. Överlycklig tjej på ridskolan i lördags. Men att dagens lektion bestod av en banhoppning va inte nått hon räknat med. 30cm 7st hinder. Den lilla pollen bokstavligt talat hoppade. Och det blev ett rejält skutt. Alva såg ut som hon sett ett spöke och utbrast. 

- jag tappa ju sadeln.
-tappa du sadeln?
-jag höll ju i sadeln och tappa så jag höll ju på att flyga av. Nej det här va en busig häst. Kan jag få kråkan nästa gång istället. Det va en stor och snäll häst..

Elak moster kunde inte låta bli att skratta lite. "Men du va ju jätte duktig, det gick ju bra och du höll dig ju kvar"
Alva fortsatte med
-ja, men nu vill jag inte hoppa mer. För jag tappar sadeln.

Så vi trava fram till hindren ich gick sen över. Blev lite skraj och ville inte rida utan att jag höll i grimskaftet. Utan att hon såg koppla jag bort. Tog ett varv innan hon upptäckte att hon faktiskt red helt själv. Först blev hon rädd sen va hon jätte stolt att hon faktiskt kunde rida den lilla pollen helt själv så då glömde hon nog bort att det hade vart lite läskigt. För nu ville hon rida pussel igen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0