Till minne av Barbro Forss

Idag va det begravning i pingstkyrkan.

En tung dag med många blandade känslor. Att ta ett sista farväl av en arbetskamrat och vän.

 

Mitt tal: Av nån konstig anledning är det alltid jag som får hållatala i vår familj. Men nån ska ju göra det också. Sånna här sammanhang är dock oftast lite svårare och mycket mer känsliga. Om jag ska berätta allt om Barbro och hur mycket hon har betytt för mig och min familj då får jag prata väldigt länge.

Barbro va en person jag växt upp tillsammans med. Hon va som en extra mamma. En förebild. Som betytt otroligt mycket. Hon var ofta barnvakt, alla barns favorit. Barbro va alltid hemma hos oss när jag va liten. Till ungefär 7-8års ålder. Då kom Rune och Sofia in i bilden. Men det här är ju en helt annan historia. ;) Hon hitta sin man och fick 2 fantastiska barn. <3

Jag känner mig lyckligt lottad, att jag fått växa upp tillsammans med Barbro. Att jag får ha henne som förebild, och att jag även fått lära känna hennes fantastiska familj. <3 Barbro va Min mammas bästa vän. <3

Nått jag lärt mig av Barbro är att inte va dömande.
Att man ska se till själva personen.
"Även om du vart elak mot någon, eller gjort dumma saker. Så har du alltid vart snäll mot mig" sån va Barbro. Hon var en ängel från himlen som nu har fått flytta hem.

Barbro va inte bara min mammas bästa vän, hon blev även min vän och min arbetskamrat. Och det är lite av den anledningen jag står här idag. Lite av representant för min egen familj men också en representant från jobbet.

Jag har fått umgås med Barbro både på jobbet och privat. Vilket jag är otroligt tacksam för. Tack vare det, får jag idag jobba tillsammans med Sofia och Alice.

Men det här är från jobbet:

Älskad och saknad, en person som spred glädje och hade humor. 

Hon hitta även gärna på lite bus. En som ville alla väl. Hon va väldigt omtyckt i sitt arbete och hade många vänner. Hon var noggrann och duktig.
Hon ville aldrig tala illa om någon.
(Även om hon säkert kände frustration ibland)
Ville alltid alla väl. Hon va Aldrig dömande. Såg oftast med positiva ögon.
"Det kan bara bli bättre" även tunga dagar då man möttes av motgångar och jobbiga tider. Så gav hon ändå alltid allt en chans. Peppande och omfamnande.
Barbro hade verkligen ett Hjärta av Guld.

Men så kom dagen, Barbro skulle bli flyttad ner till Nävertorps Vårdcentral. Nog ända gången jag hörde henne tala illa om någon. Hennes reaktion va då:
"Va har jag gjort för illa, Det känns som ett straff"
men hon gav det en chans.
Vilket sen resultera i att det va bland det bästa som hänt. Personalen stod med öppna armar, hon blev väl bemött och genast väldigt omtyckt även där.

Livet känns så orättvist att Barbro av alla människor ska drabbas av denna hemska sjukdom. Hon som va godheten själv. Saknaden efter henne är enormt stor.

Extra många tankar går nu självklart till er i familjen.
Vi kommer alla sakna vår älskade kollega och vän.
I våra minnen lever hon kvar.

Jag gjorde en insamling på jobbet. Där ungefär hälften av pengarna går till begravningsblomma och hälften av pengarna sätts in på Cancerfonden.

2800kr har jag fått in. Så 1500kr går nu till Cancerfonden

Idag är vi 14 ordinarie personal kvar på städ.
Men Barbro va Älskad, omtyckt och nu väldigt saknad.
Finns även dom som aldrig träffat Barbro,
men dom ville va med för en extra omtanke till hela familjen.

det sluta med att jag hade 53namn med på min lista som va med på insamlingen. Städ, vikarier, drift, vaktmästare, måltidsvärdar, kök och gamla kollegor. Det värmer <3

 

I MITT HJÄRTA FINNS DU KVAR!

//:Du lämnade ett tomrum, saknaden finns kvar.
Jag kan ej beskriva med ord.
Det va alldeles för tidigt, du hade mycket mer att ge.
Jag vill ha dig här hos mig.

Du finns i mitt hjärta alla minnen lever kvar.
Jag vet att du har det bra.
Fast saknaden är stor, finns minnen ändå kvar.
Du bor inom mig, i mitt hjärta finns du kvar.

Du finns i mina drömmar, alla minnen lever kvar.
Utan smärta och plåga, du har det bra.
Du dansar väl med änglar, skrattar och ler.
Tänk om jag kunde få se dig en gång till.

Du finns i mitt hjärta alla minnen lever kvar.
Jag vet att du har det bra.
Fast saknaden är stor, finns minnen ändå kvar.
Du bor inom mig, i mitt hjärta finns du kvar.

Ja du bor inom oss, i våra hjärtan finns du kvar.
Vi ska ses igen, hos vår himmelske far. :\\


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0