Tävling, dressyr..

Igår (lördag) följde jag med Kristin på dressyrtävling. Jag får erkänna att jag inte har en aning om nått med dressyr. Det ska galopperas här, snurra runt där. Skritt, trav, byte hit och dit, gå fint och snällt. Böj lite på kroppen.. Tycker att typ allt ser fint ut. 

Bredvid mig står en tjej som försöker lära mig lite, men jag tror att hon trodde att jag kunde mer än vad jag gör. Hon prata på som om det va självklart att jag fatta allt. Jag stod bara där "Jo men precis, jag håller med, ja det där va fel. Jo jag såg det." Så säger hon sen 
"Åh nej hästen viftar på huvudet, den slår sig fri inte bra". Va? nej det va ju inte bra.. Fattar ingenting? Skulle det där lilla gjort nått?? Tänkte att det är lika bra att bara hålla med. Till hon tillslut säger, ledsen att säga men det där va inte bra. Va det inte bra? Jag tyckte ju att det va jätte bra? "Skritten och halten va väl bra. Men allt annat, nej.." Snacka om att döma ut folk. 

Ridsport är en snobb sport. Vissa ryttare tror vist att dom är nått. Det ska va fint, det ska se propert ut. Helst den dyraste sadel med det finaste märket. Det ska va lite glitter och blingbling. 

Jag ska nog köpa dom finaste ridkläderna med det dyraste märket för då kommer jag bli en jätte duktig ryttare.  Då kommer jag passa in. Då får jag extra status. För troligt vis sitter allt i kläderna. Eller kanske inte..

Jag va jätte glad när jag såg vilket fint steg hästen tog. Titta jag ser, Det där va ju jätte fint och bra.. Men tydligen inte., va tydligen nått hästen inte fick göra där. 

Som ni hör så kan jag inte mycke. Men tänker att jag ska lära mig lite. Så det här va ändå lärorikt och roligt att följe med på. Många fina hästar. Stora pampiga saker. 

 Kristin och Bullen va jätte duktiga. Både häst och ryttare skötte sig exemplariskt. Bullen tyckte nog det va jätte roligt och ville visa sin matte allt han kunde. :) även om han inte fick visa upp alla sina fina steg.

Busig häst.
Ser mycket bra ut..
Ett stiligt ekipage.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0