Vårdcentralen...

Då har man idag vart på vårdcentralen. Men va knappt att dom tog emot mig.

Ringde i tisdags "tiderna är redan uppbokade"

Ringde i onsdags "tiderna är redan uppbokade"

Ringde idag klockan 07:05 "vi ringer upp dig klockan 2 på eftermiddagen" what!? 

14:20 ringer dom upp.. Frågar varför jag ringt och säger sen. Ser nu att du inte tillhör oss. -Nähe? Det har jag ju gjort dom senaste 7åren. "Du är överskriven till Vingåker. -är jag? Där ser man.
"Men ingen idé du ringer dit nu. Du kommer ändå inte få nått svar. Vi har ingen läkare men du får komma in och ta prov och sen träffa en sjuksköterska."

Väl inne på lab får jag stick i fingret. Topps i svaljet och kolla tempen. Vet inte varför dom skulle toppsa i munnen. Har ju inte ont i halsen.

Väl inne hos sjuksköterskan. "Du hade inte halsfluss." Nej, det hade jag redan förstått..

Du har en infektion i kroppen och bihåleinflammation. 

Så nu blir det nässpray i 4veckor och hostmedicin skulle jag då inte få. "Hem och gör eget te. Ingefära, citron och honung. Mycke bättre.

Låter hur skumt som helst men är säkert jätte bra. Nu har jag druckit detta ihop kok. Kan inte påstå att det va gott. Om ni får för er att göra detta. Ha inte i mjölk jisses va det skar sig. :p

Härlig Valborg..

Min egna brasa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0