Fredagens meny..

Vi åkte på en riktig festmåltid.. Jisses..

Vi kommer in i en matsal. Borden är uppställda som en hästsko. Bara att ta en ledig plats. Där står en kvinna och häller upp förrätten, nån spansk soppa.. Jag viste inte om jag skulle skratta eller gråta. In i mun och svälj. Jag sneglar på Hanna, skulle hon lyckas ha kvar soppan i munnen. Denna konstisens, denna smak. Kan inte riktigt förklara. Höll på att trilla av stolen när jag fick se folk runt om kring sträcka fram tallriken och ville ha mer av denna spyliknande soppa som ser ut som något katten har släpat hem. Anna tittar på mig. "Va det gott?" Jag försöker nicka glatt, konsentrerat, tugga efter tugga. Slevas detta in i munnen. Tar en brödbitar för varje tugga, för att då få en annan smak i munnen. Detta kan jag icke rekommendera!!!

Huvudrätten.. Kommer in med en stor skål med sallad. Framför oss står även två pajer. Denna gång får man ta själv. Ena pajen visa sig va nån potatis paj, kaka? Den andra smaka sur ost. Jag tog en tugga. Fick svälja ner med vin. Fy.. Pip va äck... Det va... Kan inte rekommendera denna måltid heller. Mer än att säga att salladen va i allafall god

Fick höra att vi skulle få en frukttallrik. Äntligen min efterlängtade fruktsallad.. Hmm?

Frukttallrik? Jo, en dam kommer in med ett stort fat med frukt. Så gick hon laget runt och alla fick välja var sin frukt. Där efter kommer hon med nån slibbig sockerkaka.. Nej tack., har fått någ av den här menyn..

Börjar sakna svensk hedlig husmanskost. 




Kommentarer
Postat av: moster

stackars er att äta sådan äcklig mat. jag hade aldrig klarat det. En stor kram till dej som klarat av uppgiften.

Svar: Tack kära du! Nej, den va inte god. Såg ut som det smaka. :p
missthure.blogg.se

2014-10-01 @ 20:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0