Veterinären.,

Igår ringde min mamma mig och berätta att mitt lilla hjärta va dålig. Det skär i mig att veta att mina djur inte mår bra. Hon börja spy i söndags kväll. Spydde hela dagen igår. Ville inte äta. Va slö och hängig. Inte alls likt mitt lilla busfrö. Mamma ringde mig igen nu på morgonen och berätta att hon va sämre. Så det va det bara att åka in till stan tidigt på morgonen. Ringa veterinären när dom öppnade. Vi Fick komma in med henne på en gång, hon såg så mager och ynklig ut. Man blir orolig och ledsen. 

Väl hos veterinären blev hon undersökt. Fick ta tempen och sen in och röntga magen. Hitta inget konstigt på röntgen. Men dom behöll henne under dagen för observation och så fick hon ligga med dropp då hon va "torr". Men det va tydligen bara dropp hon behövde. Hon pigga på sig efter det och jag fick hämta henne igen kl 16. Då såg hon mycke piggare ut. Troligtvis har hon tuggat på nån blomma som vart giftig för henne.

Mitt lilla hjärta. 
Veterinären fråga vart "smärttröskeln" gick kostnadsmässigt då jag inte hade nån försäkring på henne. Men i sånt läge när man sitter där vill man bara sitt djurs bästa. Man vill bara att dom ska bli bra. "Du får va berädd på att det kan kosta ett par tretusen" 

Okej, bara hon blir bra!
Va berädd på att kalaset skulle gå på 3000-4000kr. Och blir glad när det "bara" gick på 1831kr

Men va det värt. Nu är mitt lilla hjärta piggare igen. Fick mig en liten gos stund när vi kom hem till mamma igen, efter veterinär besöket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0