Globen - konsert - Ed Sheeran

Igår fick jag äran att följa med Hanna, Amanda och hennes kompis på konsert i Globen. Vi skulle då lyssna på Ed Sheeran. För en vecka sen hade jag inte en aning om vem det va. Har hört 3 av hans låtar på radion. Sen såg jag honom för första gången när han va med och sjöng på Idol i fredags. 

Men även om man inte vet vem det är så är det ju riktigt roligt att få följa med på konsert med bästa vännen och två underbara ungdomar. 

När förbandet börja spela trodde jag att det va han :p (tjejen med noll koll)

Dom rocka på bra.

Sen när bandet hade spelat klart börja dom plocka bort trummor, högtalare. Ställde upp några små högtalare och bara mickstativ. Jag peta lite på Amanda och fråga "ska jag sitta och lyssna på någon som bara står och spelar gitarr?"
Vart är bandet? Vart är trummorna? Vart är dansarna?

Ed glider in på senen och börjar spela och jag blev helt tagen. Vilken kille. Ett musik geni. Tänk att en 23åring kan leverera i en nästan fullsatt glob med bara sin röst och en gitarr.. Det va magiskt. Sååå sjukt bra. Han kunde ta låga toner samt höga. Han sätter även igång och rappar. Hans egen röst är hans bakgrundssång. Att man kan va så säker på sin gura. Är riktigt imponerad. 

Ah va säger man. Fantastiskt! Ed Sheeran




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0