Underbara vårdag- härlig promenad!!

Idag vaknade jag upp full av energi! 
Passa då på att ta mig en promenad. 
Jag började gå mot Skogskyrkogården. Ner gatstubergsbacken. Tänkte att jag skulle gå "djulörundan". När jag kom ner till 4H/djulö kände jag att nej, ska nog gå en bit till idag. Så jag traskade vidare genom skogen över stora vägen ner till duveholms sjön. Utforska ny promenadväg.


Underbar härlig vårdag, solen sken. Hade med mig Boyce Avenue sjungandes i hörlurarna hela vägen. Känslan när man bara rycks med i musiken. När kroppen känns pigg. När man känner sig som en duracell kanin. Man bara går och går och går. Börja vandra på "hälsans stig" kände nyfiken het. Vart leder vägen? Helt plötsligt va jag borta vid strandgården och nävertorps vårdcentral. Benen kändes fortfarande pigga, Så jag fortsatte traska mot speceritjänst. Helt plötsligt va jag borta där Lu'sen bor. Traska över stora vägen. Bort mot Grafiska och truckcam, tog bron över till Norr. Vipps så va jag vid sultans/ tågstationen. Fortsatte min vandring upp mor Jysk och Ica Maxi. Bort till Laggarhult och sen hem.

Får erkänna att när jag traska förbi sandbäckskolan kändes det väldigt skönt. Kroppen börja då kännas trött och jag va så nöjd och stolt. Vilken promenad det blev. Känns som jag gått runt hela Katrineholm. Synd att jag inte hade runkeeper på så jag kunde se hur långt det blev. Vet inte när jag börja gå va klockan var. Men jag har i alla fall traskat i 2,5h minst. Nu får man lägga sig på soffan med gott samvete. ;)

Det värsta när jag är ute och går är att jag blir så hungrig. Jag ser bullar och godis framför mig. Jag skulle ju bara ta "en liten promenad". Så jag tog inte med nån "vandrings godis i fickan" jag brukar ha med mig lite godis när jag är ute och går. Men inte den här gången. jag visste att jag hade coca-cola hemma i kylen. Så sista biten från maxi och hem kände jag bara "cola, gott med cola, vill hem till min cola" 
vill lova att den smakade galet gott. :)

När jag ser tussilago då vet man att "nu är det vår"!!! :) 
Soooolen!!! :)



Kommentarer
Postat av: Sara

Åh så härligt, den rundan du tog är ju jätte mysig! Vi får gå ihop där någon dag! Gick ofta där när jag bodde i Katrineholm! Kram kram syster! 😘

Svar: Det får vi absolut göra! :) kram
missthure.blogg.se

2014-03-30 @ 08:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0