Bilar.. God gärning..

Börja dagen med en god gärning.
Va på väg till jobbet då en tant på gatan ropade efter mig 
"ursäkta, skulle du kunna hjälpa mig. Jag kommer inte loss med bilen. Har kört fast i snön. Om vi hjälps åt och puttar här fram"

Självklart ställer jag upp och hjälper damen. Men kände på en gång att:
 "hur ska nu detta gå" 
jag som inte alls är starn. Liten och tanig. Jag kunde ju inte rubba den där bilen.

Jag bade henne "om du sätter dig i bilen och backar så försöker jag putta."

Det bara spann i snön.

Till min lycka kom heimstaden bilen förbi. En ung kille. såg väl helt okej ut. klev ut och fråga om vi behövde hjälp. Det va nästan så att han lyfte upp bilen. Oj va lätt det gick.. Vipps så va bilen ute på gatan igen. Jag vet inte om jag hann hjälpa till och putta nått.. Kändes som han fixa det helt själv :p

Tanten blev väldigt glad i alla fall. Och jag kunde fortsätta vandra vidare till arbetet..

Men nu på tal om bilar har jag blivit riktigt sugen på en ny bil. :)
Men vilken sort. Finns ju så många. Men är mest sugen på Volvo. Åker ju fint i min pärla. ;) men sugen på att förnya mig. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0