Pay and play.. Golf..

Idag har jag vart ute på min livs första golfrunda. Micke fråga om jag inte ville följa med ut och testa spela.
"Nej fy va tråkigt. Spela golf" jag stod hemma i Baggetorp och slog ut bollar på åkern och Tessie sprang och hämta bollarna. Tills den dag hon va lite för snabb så jag drog bollen rakt i ögat på henne. Sen dess har jag inte rört nån golfklubba. (Mer än spelat minigolf)

Men ju mer jag börja tänka på de så kände jag. Äh, varför inte. Vi va ju ett helt gäng som skulle ut. Micke, Josefin, Peter, Maria, Robert, Sara och Andreas. Va inställd på att det skulle va jätte tråkigt. Att det inte alls va nått för mig. Hade absolut inga förväntningar. Jag skulle bara träffa och få iväg bollen. Gärna så rakt som möjligt.

Killarna gick först och sen tjejerna.
9-hålsrunda. Mina Första 4 hålen gick inte så jätte bra. Men jag höll mig på banan. Jag gillar inte "sandlåderna" Men underbarn som man är så visa jag dom andra hur man skulle spela golf. ;) Riktigt fina utslag fick jag till och gick på banans par. (Tror det hette så) om man fick slå tre slag så gjorde jag de) kan ju inte alla fina golf namn. Jag vann alla fall över tjejerna. Fick 16 poäng. Riktigt bra för att va första gången jag spelar!

Resultat:
Peter 17p
Jag 16p
Josefin 12p
Micke 11p
Maria 5p
Andreas 4p
Robert 4p
Sara 3p

2a totalt, inte illa... Nöjd tjej!! :)
Får väl börja med denna snobbsport när min fotbollskarriär är över ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0