Stockholms tripp med Pappa

I Torsdags åkte jag och Pappa  tåget upp till Stockholm.
Gick på Wallmans vilket va riktigt roligt och Bra.
God mat, riktigt duktiga artister, men jag tror jag sänkte medelåldern en aning.
Till höger om mig satt agda, greta, bertil och bosse 70+
till vänster satt sur tanten svea 50+ och gubbe 50+
sen va det ett annat pensionärspar.
 
halva nöjet att va iväg är att titta på folk.
Lyssna av alla pratar om. surtanten med gubbe prata typ bara jobb.
hon tyckte inte alls att showen va bra. "det här är ingenting för mig"
Griniga tant.
 
Till höger om mig prata dom postkontor, farfars farfar,
förr i tiden och va man jobbat med. vart man rest och va man vart med om.
 
Ju mer gubbarna fick i sig, ju mer log dom. innan såg dom sura ut.
men tanterna där emot va jätte glada i början,
sen såg dom bara tröttare och tröttare ut. :p
 
En bra kväll!
En promenad från stationen, snurra runt lite, men tillslut hitta vi rätt.
skön promenad i stockholm.
 
Kan rekomendera att gå på Wallmans.
Det tycker jag man får unna sig ;)
 
 
Vi tog sen bussen till Fridhemsplan
där vi tog in på connect hotell. (nått sånt hette de)
Ett litet hotell. Men kanske världens sämsta frukost.
Grymt besviken. det brukar ju va det bästa med att bo på hotell.
Frukten va slubbig och smaklös, tråkiga mackor, drickan va smaklös.
men kaffet va gott :)
 
Vi tog pendeltåget till slussen, gick sen och strosa i gamla stan.
pappa ville in i nån kyrka där och titta.
väldigt mysigt i gamla stan.
Titta i olika affärer, shoppa lite. tog en eftermiddags fika hos Märta på Grand.
Verkligen jätte fint där. och såg massor av kändisar.
Runar, sanna nilsen. Sara sommerfeld, Robyn,
och pappa fick syn på alexandra rapaport. :)
Avsluta med att gå på Bio (Taken 2)
 innan det sen va dax att ta tåget hem.
 
Haft det jätte roligt och mysigt i storstaden tillsammans med Pappsen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0