Sjukskriven

I söndags spela jag en träningsmatch i Norrköping.
Vet inte va jag gjorde men det knäppte till bak i vänstre axel.
ner mot skulderbladet. strålar upp i nacken och ut i armen.
tänkte inte så mycke på de. streckt baksida lår.
Den smärtan kändes värre.

Men måndag morgon kom jag knappt upp ur sängen.
Kunde inte platta håret. fick inte upp armen över huvudet.
Men knalla snällt iväg till jobbet
i hopp och tro på att de skulle kunna gå att jobba med
en fungerande arm.

Men det blev bara värre och värre..
Ringde min rådgivare (pappa) som tyckte jag skulle gå till Vc.

Snällt knallar jag dit. frågar i luckan vart jag ska vända mig.
Jag hade ju då tänkt typ en sjukgymnast eller liknande
nån som bara kan knaka till lite så är allt bra.
känns som nått låst sig.

Men dom skicka mig till en distriktssköterska.
När jag kommer in frågar hon:
 
"va har du för besvär då"
Jag förklarar att jag har väldigt ont och vart.
Hon tittar på mig och säger
"har du ont kan du ju inte jobba,
(stod där i mina arbetskläder)
 och va vill du att jag ska göra åt de?"

-Bra fråga, hon i luckan tyckte att jag skulle komma hit.
"men då behöver du kanske en sjukgymnast"
-Ungefär min tanke med..

Men när jag står där börja min arm domna.
-du min hand känns lite kall?
Hon tar tag i handen. Den va iskall och blå.
Den andra va röd och jätte varm.
"du jag skickar dig till en läkare i stället"

Läkaren tröck och kände lite. 
"du behöver nog inte röntgas"
Äh? Nej :p
"du blir ju hemma en vecka nu"
ordinera piller som jag blir groggy av och "VILA"
Jätte tråkigt. Troligt nått muskelärt skit"
NO SHIT..

konstant smärta. det här är inte skönt.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta..
Känner mig jätte ynklig..

Josefin och pojkarna va jätte snälla och skjutsa mig till vingåker igår.
Dagen till ära hade jag ju också en tandläkar tid.
Underbart, allt på samma dag.

Men fick lite kärlek på kvällen av mina små älsklingar <3



+ Att lilla Elis kom till världen.
så får nog säga att de ändå va en bra dag. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0