Många sköningar..

Jag vaknade till av att Hanna sa åt mig "sluta klia"
Men vad ska jag göra? Vi har bott i ett riktigt mygghål. Jag tål dom inte. Benen är som en prickikorv.
Stora runda blaffor. Vi lämnade mygghålet runt 12 och cyklade då till Sandviken. Jag är ju konstant hungrig. Vi hann bara cykla 3km så hitta jag en Ica affär. Jag va tvungen att gå in och handla. "Hanna vi behöver nog sportdryck och kanske en bulle." jag kom ut med 4kanelbullar. 4muffins 2sportdryck. 1,5L vatten. En stor kexchoklad och 2kick :) GOTT :) det kunde jag behöva för dom två-tre första milen va jätte tråkiga. Vi såg skog, och så va det lite mer skog.. Bara skog och gårdar som ser ut som hej kom och hjälp mig.. Kilometrarna här ute i skogen är ju väldigt långa. Men eftersom vi cyklar utan musik i öronen blev det tillslut gissa leken "jag ser nånting grönt" -ett träd. Åh det va RÄTT :) igen, "jag ser nånting Grönt." -ett träd. Rätt igen. Jo, vi va ju lite smått uttråkade där i skogen. Men så hände de nått. Det kom en bro. En sjö. Jätte fint och man blev så glad att få se nått annat än skog. Och där på bron stod ett tiotal glada pensionärer med packning och cyklar. "punschpralin stopp" den ena gubben. (Jag tror det är en sån där sköning som bara sitter och ljuger hela dagarna.) Han va jätte rolig. Skoja om allt. "det va inte godis ni fick, vänta ni bara. Ni kommer nog inte ens över bron innan det slår till. :p sen "Det är sånna som ni vi tar för Man kan hitta så många roliga saker i någon annas packning" där efter "din cykel är finare än min. Jag kanske borde ta den" ja, mycke hann man höra innan vi cykla vidare. Mycke trevligt folk. Vilka sköningar. En gång om året samlades dom för att cykla runt den där sjön vid Sandviken :) så borde man ju göra. Jätte rolig grej ju :) i Sandviken blev det lunch stopp på Sibylla. Galet gott. :) det smakade bra. Efter Sandviken tittade solen fram. Riktigt varmt och skönt och när vi står där efter vägkanten och "strippar" kommer en dam fram till oss. Nyfiken va hon ju tvungen att fråga vart vi skulle. Dom där alla meningarna alla frågar oss nu för tiden. Vilket vi gärna delar med oss av. :) Bara trevligt när de stannar och pratar. Men så säger hon innan ni går. "nu cyklar ni snart förbi mordplatsen. ett mord där borta i fredags." TACK för informationen. Kanske inget jag ville veta. :S sista milen va riktigt sköna. Härlig väg, fin natur. Frisk luft. Dock får jag nu bara mer och mer ont i mina knän. Hade ont innan. Nu känns de varje tramptag jag tar. Bara bita ihop och tänka på nått annat. Framåt ska jag :) en ipren och sömn gör nog susen. min syster skrev:" Tänk så här när modet tryter, för varje tramp jag tar, har jag mindre kvar hihi." Vist är det så. För varje dag kommer vi hela tiden närmare vårt mål. 8mil blev det idag, vi befinner oss nu i Ockelbo. Där vi ligger på en liten camping. Träffat på jätte trevliga och hjälpsamma människor. :) vi är så tacksamma och nöjda. Nu ligger vi i tältet igen. Hanna har redan somnat. :p så nu får jag väl säga god natt ;) nu har vi cyklat 309 kilometrar :) härligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0