En skön dag.

Vi vaknade vid 9:30. Grymt skönt att få sovmorgon och få sova en natt i en säng. Dock att vakna upp och va så där galet kissnödig och veta att det endast finns utedass gör ju att man håller sig extra länge. Jag tänker tillbaka på gårdagen och får ett leende på mina läppar. Först besegra det värsta backar man kan tänka, grusiga vägar, då det va i full gång med vägarbete. Bli upphämtade och det första dom säger i bilen är. "vi har inget varmvatten. Det finns ingen dusch... Åh? Det gör inget. Två nötter med en slask och iskallt vatten. Vilken härlig "turk dusch" det blev ;) haha, jag ser det fortfarande framför mig. Och när Hanna frågar mig. "ska inte du smörja in dig? -nej, jag är ju redan len som en baby stjärt. Hehe, hon bara tittar på mig och ut ur munnen kommer ett "konstigt" :p vi har haft det väldigt mysigt i den lila stugan. Det va strålande sol. Så vi passa på att lägga oss en stund i ett försök att få lite färg på våra bleka kroppar. Jag får ju dock bara färg i ansiktet. = En riktigt röd näsa . Hallå Rudolf :p vi lämnade stugan runt 14 tiden vilket va perfekt då det börja bli lite mulet. Inte så varmt att cykla då. Jag måste säga att idag har de gått riktigt lätt. Med insmorda skinkor trampade vi iväg. Och det kändes bra. Vi har haft det lite för bra. Men det behövde vi. Idag har vi haft väldigt många nedförsbackar vilket har vart väldigt skönt. Så vipps så befinner vi nu oss i bergeforsen. Men lagom som vi kom hit så börja det regna. Så vi har faktiskt hyrt en stuga inatt. Med riktig toa och dusch. Värt varenda krona. :) Det ska regna hela dagen i morgon också. Så va ett mycket klokt beslut. 4,7mil va det hit. Så nu är vi uppe i 54,7 känns bra att ha en liten slapp dag. Kravlös. Man bara är.. Fick för övrigt ett väldigt spännande telefonsamtal förut idag. Min kära syster har tydligen tipsat Katrineholms kuriren om våran lilla tripp. Så jag blev idag uppringd av en jätte trevlig man från kk som lät väldigt intresserad och tyckte detta va jätte spännande. Hehe, känns som vi inspekterar andra genom vår galenskap. Läser på fejan om kusinen som är duktig och är ute och cyklar massor. Sen fick jag meddelande från pappa här om dagen att han köpt cykel. "jag får väl värma upp lite innan du kommer tillbaka hem igen" hehe.. nu sitter Hanna och löser korsord. Själv ska jag nu äta upp dom sista bullarna och njuta av att sitta i en stuga och slippa ett blött tält. Avslutar med att säga att jag har det riktigt bra tillsammans med vännen min. Ångrar inte en dag. Får se och upptäcka så många platser här i Sverige. På cykel. Det är härligt :) men stundvis riktigt jobbigt. Allt går bara man vill. :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul, då måste jag hålla koll i Kuriren efter reportage:) Visst är det roligt att cykla, bra motion oxå:) Mkt roligare än ett tråkigt löpband, hihi
Kramiz

Svar: Hehe, ja det får du göra. Tror det skulle komma på måndag :)Jo, det är faktiskt riktigt skönt och roligt att ta en tur på cykeln. Men ju närmre Norrland vi nu kommer dess då mer backar och långa avstånd blir det. Ta hand om dig. Massor av kramar till dig.
missthure.blogg.se

2012-06-30 @ 15:18:56
URL: http://narketos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0