Fotboll...

Ämnet är just nu fotboll..

Efter träningen på torsdag ska de bli snack om division 4.
Det min tränare vill veta ÄR hur många verkligen som kommer att spela,
som dagsläget nu är så är det tydligen bara 14 stycken damspelare
som är på träningen någon/några gånger. men dom kör på riktigt bra.

han vet att några sagt att det inte kommer träna inomhus,
MEN att de skulle kunna köra bara fys.
Så nu är det ju istället diskution ska vi VERKLIGEN ska gå upp i 4:an
eller stanna kvar i 5:an?

"Träningen kommer krävas om vi inte ska bli ett stryklag
och eftersom det är stor skillnad i spelet mot 5:an."

Min spontana tanke var "nu får han ge sig, Det är ju bara November"
Men paula läxa upp mig lite på jobbet och jag fick väl mig en liten tankeställare.
"om man vill sattsa så är de stenhård träning året om, typiskt tjejer,
Sånt här hade de aldrig vart tjaffs om om de var ett herrlag"
så har väll förståelse för min tränare som blir smått frustrerad..

jag kan nu bara tala för mig själv.
Inomhusfotboll har aldrig vart min grej.. Man får ont i benhinnorna,
man får ont i fötterna, hårt och stumt, spring snabbt fram och tillbaka..
Nej.. allt detta gör mig omotiverad och därför blir de inte så mycke träning just nu..
Känner mig bara dålig inomhus.. En sänkande självförtroendekänsla.. :p

Jag har nog aldrig vart nån som känt att jag vill sattsa på fotboll..
Jag spelar bara för att jag tycker det är roligt..
och när de blir för mycke press.
Nej, då är det inte lika roligt.. Då blir de mer måste än att känna..
åh, kul..

Nu säger inte jag att man ska flamsa och tramsa på träningen.
självklart ska man försöka ge 100% och jag vill ju självklart se en utvekling hos mig själv.
Men jag måste också känna att det är roligt.
Känna att det är kul att sparka boll...

Känna de bästa med en lagsport = Den sköna gemenskapen... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0