7e Mars

Idag startar vårt lilla test.
Det blir lite halv 8 hos mig men ändå inte.
Under 4veckor ska vi laga mat åt varandra. + att man får matlåda
Det är jag, Dessan, Anna och Frida.

Jag har ju då fått äran att börja.

Så ikväll bjuds de på en Afrikansk Panna.

Man steker ihop:

Köttfärs
Lök
Salt och Peppar
(jag har ju även kött och grillkrydda, fungerar till all mat) ;)

sen blandar man i en skål och häller över köttfärsen i en ungsfast form:

2pkt Matlagningsgrädde
1dl chilisås
1våtlök
2tsk curry

Riven ost strös över och ställs in i ugnen i 10-15 min.

Serveras med ris och blandas ihop med grönsaker

Sallad
Gurka
Tomat
Annanas
Banan
Jordnötter
Kokos
(jag hoppar dock över kokosen) :p

Hela balandningen blir Rätt god..
Bästa av allt.. man får blanda ihop allt.. ska se ut som lite "barnmat" :p

Lite nervös för kvällen. va ju sjukt länge sen jag gjorde detta.
Men hur svårt kan de va? Steka lite köttfärs, hacka lite grönsaker..
Bränna lite ris. men de är ju lite extra krydda dom kan få ta..
Tror nog jag kan lyckas rätt bra.. Haha ;)

Vecka 10

måndag - Hanna
Tisdag - Dessan
Onsdag - Anna
Torsdag - Frida

Vecka 11

Måndag - Dessan
Tisdag - Anna
Onsdag - Frida
Torsdag - Hanna

Vecka 12

Måndag - Anna
Tisdag- Frida
Onsdag - Hanna
Torsdag - Dessan

Vecka 13

Måndag - Frida
Tisdag - Hanna
Onsdag - Dessan
Torsdag - Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0