Tjejvättern!

Idag följde jag, Dessan och Alec med Hanna Lu och Gunnar
som skulle cykla tjejvättern!!
Jag är mycke imponerad. Dom va så duktiga!
Det jobbiga var nog att jag, Alec och Dessan va mer trötta
än va Hanna och gunner va som cyklat 10mil :p

Vi strosa runt lite i motala.
och när vi kom ner i hamnen och såg vattnet kläckte jag den smarta meningen:

- Du Dessan, är de här havet?
- ja, jag tror det. Men undra va det är för hav?
- Men du vänta. Vi ska ju kolla på tjejvättern. Det är ju Vättern ju.
- ja, så dumt. Det är det ju :)
Haha... Dum, dummare.. :p
Vi är så smarta ibland.. bjuder på den ;)
Men Vi fick oss allt lite goa skratt..

En timme senare Trampade Dessan i hundbajs.. :p

Vi hade en riktigt bra parkering vid mc-donalds. Men sen kom Dessan på den smarta idén.
"vi flyttar på oss och ställer oss på en parkering närmare centrum."
Lättare sagt än gjort.. En dag som denna ska man va glad att man har en parkering!!
Det va bilar och cyklar över allt.. och folk kör verkligen som krattor..
Tarfik kaos.. och nära kör dom också.. fick bevitna en "olycka" i backspegeln..
Jag stanna vid ett rödjus. Skulle åka iväg.. 2an fungera inte så bra i bilen som vi hade.
Rasslar lite fint när man växler till 2an..
(Det är nu man inser hur ofta man använder tvåans växel) 
Jag glider alla fall iväg får bromsar in lite och bilen bakom mig låg slickad.
Sen hör vi att de smäller till lite fint..
"oj säger Dessan.. va de 2an?"
NEJ... en gubbe på en moped låg bakom bilen som jag hade slickad bakom mig.
Det va han som inte fatta att vi bromsa.
Så mopeden åkte rätt in i bilen som låg bakom mig.
Vilken klant.. men det hände inget allvarligt som tur var.. bara nån skråma på mopeden.
(vi va ju självklart tvugna att vänmda när vi såg att bilen och mopeden bakom oss åkte in mot kanten..)
Vilken klant.. kanske ska hålla mer avstånd nästa gång..
Säger ju de.. en del folk kör som krattor..

Efter mycke letande av ny parkering hitta vi en tillslut!
Blev sittandes i bilen en stund. Veva ner rutan och en grymt äcklig doft slog mot mig.
Konstigt, lukta de så äckligt utanför?
Titta lite på alec. Hon kolla också runt lite..
Jag lukta på mig själv. "är de jag som luktar illa?"
Nej..?
- det luktar hundbajs..
Och alla får sig åter igen ett riktigt gott skratt då Dessan kommer på
-Men det är ju jag!!
skona fick sen bo utanför bilen:p

Lite senare blev vi lite smått griniga.. teken på att nu är de matdax..
Vi hitta nån italiensk resturang som vi luffsa in på..
Men humöret blev ju inte bättre.. 50min senare fick vi äntligen vår mat..
PASTA!! Ska de ta 50min för att koka lite pasta!? Grrr..

Men vi har ändå haft de trevligt medans Frida och Hanna har vart hurtiga..
Måste säga att jag blir nästan lite sugen själv på att införskaffa mig en cykel
och cykla nästa år.. såg ju roligt ut ju!!

Bjuder på lite bilder från dagen!!


Pigga och glada kl 6 på morgonen :p


Dom två hurtiga och duktiga töserna!!!!


När man läste om Motala på nätet,
då vi kolla va som fanns att göra för att fördriva vår tid
stod de nått om att kyrkorna va nån form av sevärdighet.
Vi hitta ju en i alla fall ;)



Förberedelserna inför starten...


I väntan på att Gunnar och Hanna skulle cykla förbi..
Dessan fick ta avstånd med sina bajsskor.. hihi :p




Det va lite av dagens äventyr ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0