"lida är att lära..."

Ett inlägg som söker svar, Men som man nog heller aldrig får..



Jag har nu kommit på att jag skulle vilja läsa mer psykologi..
sjukt intressant igentligen..

Läste psykologi A och B på gymnasiet.
Fick MVG i båda.
Älska läraren vi hade. Helt skön i huvudet. ;)


jag är ju lite av en dagdrömmare..
Tankarna springer gärna iväg på lite äventyr.
just idag snurrar tankarna intensivt..

Vem sa att "lida är att lära"?
Vilken värld vi lever i..
Vissa får verkligen lida mer än andra..
Ibland är de en riktig plåga att inte kunna få ett svar.
Men i vissa fall får man helt enkelt acceptera att de inte finns svar på allt som händer..
eller lättare sagt, att man helt enkelt inte kan få nått svar..

*En vis person sa en gång att man ska handla med sunt förnuft.
Men efter mycke lärdom har man också kommit fram till att alla har vi olika sunda förnuft.

Några meningar som saknar svar..
nr 1: Va har jag gjort?
nr 2: Va gjorde jag för fel?
nr 3: Vad var de igentligen som hände?
nr4: varför blev de såhär?

*Det går inte att beskriva, Måste upplevas!

Man går i ständig ovisshet.. bara att acceptera och gå vidare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0